Sabina Helena Kauf, urodzona w Krapkowicach, jest uznaną polską ekonomistką, która zdobyła renomę jako profesor nauk społecznych. Jej praca koncentruje się przede wszystkim na dziedzinach takich jak logistyka oraz marketing, w których posiada znaczne doświadczenie i wiedzę.
Pani profesor pełni także ważne funkcje akademickie, będąc profesorem zwyczajnym oraz dyrektorem Instytutu Nauk o Zarządzaniu i Jakości. Dodatkowo, kieruje Katedrą Logistyki i Marketingu na Wydziale Ekonomicznym Uniwersytetu Opolskiego, co podkreśla jej zaangażowanie w rozwój tych kluczowych dziedzin wiedzy.
Życiorys
Sabina Kauf to wybitna postać w dziedzinie nauk ekonomicznych. Jej edukacja rozpoczęła się w liceum, które ukończyła w Gogolinie. Następnie, w 1994 roku, z uzyskaniem dyplomu ukończyła studia ekonomiczne na Wyższej Szkole Pedagogicznej w Opolu, aktualnie znanym jako Uniwersytet Opolski.
Dzięki swojej determinacji i ciężkiej pracy, w roku 2000 uzyskała tytuł doktora na Uniwersytecie Opolskim. Tematyka jej rozprawy dotyczyła „Marketingu i logistyki jako elementów rynkowo zorientowanego zarządzania przedsiębiorstwem”, a jej promotorem był renomowany naukowiec, prof. dr hab. Ingo Balderjahn z Uniwersytetu w Poczdamie.
W 2011 roku zdobyła habilitację na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu, opierając się na ocenie jej dorobku naukowego oraz rozprawie zatytułowanej „Orientacja marketingowa i logistyczna w zarządzaniu regionem”. Jej znakomite osiągnięcia były podstawą, by 21 września 2020 roku otrzymała tytuł naukowy profesora (tzw. profesurę belwederską).
W chwili obecnej Sabina Kauf jest kierownikiem Katedry Logistyki i Marketingu na Wydziale Ekonomicznym Uniwersytetu Opolskiego. Dodatkowo, pełni funkcję profesora nadzwyczajnego w Katedrze Inżynierii Procesowej Wydziału Ekonomicznego Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie.
Jako członek Polskiej Komisji Akredytacyjnej, Sabina Kauf aktywnie uczestniczy w pracach nad zapewnieniem wysokich standardów w edukacji. Jej prace badawcze koncentrują się między innymi na orientacji marketingowej i logistycznej w zarządzaniu regionami, a także na logistyczno-marketingowym zarządzaniu przedsiębiorstwem.
Wybrane publikacje
Wśród działań publikacyjnych S. Kauf można znaleźć szereg istotnych prac, które przyczyniły się do rozwoju wiedzy w obszarze marketingu oraz logistyki. Oto niektóre z nich:
- Badania rynkowe w sferze marketingu i logistyki, wyd. 2004, ISBN 8373950655,
- Strategiczno-planistyczne aspekty integracji marketingu i logistyki, wyd. 2005, ISBN 83-88672-63-0,
- Planistyczne aspekty zarządzania marketingowego, (wraz z A. Bruską), wyd. 2007, ISBN 978-83-7395-223-2,
- Orientacja marketingowa i logistyczna w zarządzaniu regionem, (praca habilitacyjna), wyd. 2009, ISBN 978-83-7395-341-3,
- Metody i techniki badań ankietowych na przykładzie zachowań komunikacyjnych opolan, (wraz z A. Tłuczak), wyd. 2013, ISBN 978-83-7395-555-4,
- Logistyka miasta i regionu. Metody ilościowe w decyzjach przestrzennych, (wraz z A. Tłuczak), wyd. 2014, ISBN 978-83-7930-316-8,
- ponadto artykuły publikowane w czasopismach krajowych oraz zagranicznych, m.in. w „Marketingu i Rynku”, „Handlu Wewnętrznym” oraz „Gospodarce Materiałowej i Logistyce.”
Przypisy
- PKA, Lista ekspertów i sekretarzy [online], PKA [dostęp 18.09.2022 r.]
- Prof. nadzw. dr hab. Sabina Kauf [online], wsiz.rzeszow.pl [dostęp 04.04.2018 r.]
- Sabina Kauf [online], scholar.google.pl [dostęp 04.04.2018 r.]
- dr hab. Sabina Kauf prof. UO [online], Uniwersytet Opolski [dostęp 11.07.2015 r.]
- a b c d e f Dr hab. Sabina Helena Kauf, [w:] baza „Ludzie nauki” portalu Nauka Polska (OPI PIB) [dostęp 11.07.2015 r.]
- a b AnnaA. Drobina AnnaA., Czy marszałek jest prezesem? [online], „Indeks” Pismo Uniwersytetu Opolskiego, nr 9-10/2011, s. 45-46 [dostęp 11.07.2015 r.]
Oceń: Sabina Kauf